Przegląd rejestracyjny w Warszawie jako gwarancja naszego bezpieczeństwa

Przegląd rejestracyjny pojazdu, znany powszechnie pod nazwą przegląd techniczny, jest podstawową formą kontroli prawidłowego funkcjonowania każdego samochodu. Warto pamiętać o tym, że przed badaniem w zakładzie warto samodzielnie dokonać ogólnego oglądu auta, ponieważ pieczątki w dowodzie rejestracyjnym można nie dostać nawet z tak błahego powodu, jak niedziałająca lampa lub klakson.

Przegląd rejestracyjny pojazdu nie jest tylko formalnością, o czym zdaje się zapominać wielu kierowców, bo bez ważnego przeglądu samochód nie może się poruszać po polskich drogach, a skutkiem jest także często utrata ważności polisy OC (i AC, jeśli ją posiadamy). Warto również dodać, że od listopada 2017 roku obowiązują nowe zasady, wg których kierowcy muszą uiszczać opłatę za badanie techniczne z góry i w razie negatywnego rozstrzygnięcia nie otrzymują pieniędzy z powrotem. Tym bardziej warto dbać o samochód na bieżąco, a nie tylko bezpośrednio przed badaniem. W przypadku nowego samochodu można dokonać przeglądu dopiero po trzech latach od zakupu, natomiast w przypadku aut używanych – należy starać się o pieczątkę w dowodzie każdego roku. Najłatwiej i najszybciej zrobić przegląd auta w jednej z warszawskich stacji diagnostycznych. Przegląd rejestracyjny warszawa przeprowadzają bowiem w większości certyfikowane stacje diagnostyczne, co jest warunkiem koniecznym ważności takiego badania.

Przed udaniem się na badanie należy jednak zadzwonić lub sprawdzić w internecie, czy dana stacja faktycznie ów certyfikat posiada. Zwłaszcza właściciele pojazdów z instalacją LPG oraz aut zabytkowych i kolekcjonerskich mogą mieć pewien problem ze znalezieniem odpowiedniej stacji diagnostycznej. 

Co zatem podlega kontroli w pojeździe podczas naszego udziału w przegląd rejestracyjny warszawa? Otóż sprawdzane jest przede wszystkim nadwozie (pod względem wizualnym), podwozie (hamulce i luzy), a także napęd auta i systemy, które odpowiadają za bezpieczeństwo kierowcy. Jeśli chodzi o ogląd nadwozia, diagnosta skupi się zwłaszcza na reflektorach i czołowej oraz przedniej szybie – uszkodzenia typu pęknięcia, odpryski czy brak odpowiedniej przejrzystości. Te ostatnie uchybienia będą nas kosztować niezaliczenie badania, natomiast ewentualnie przepaloną żarówkę należy wymienić na miejscu (w tym wypadku brak jest konsekwencji). Samochód nie zostanie również dopuszczony do ruchu, jeśli karoseria jest poważnie uszkodzona (np. zardzewiała) albo nie jest wystarczająco sztywna. Z kolei w przypadku podwozia kontroli podlegają hamulce i luzy zarówno w zawieszeniu, jak i w układzie kierowniczym. Te elementy testuje się na tak zwanej wytrząsarce. Auto nie przejdzie pozytywnie badania, jeżeli np. hamulce są zbyt słabe lub nie działa hamulec ręczny.

Pamiętajmy o tym, że badanie jest tak skrupulatne w trosce o nasze bezpieczeństwo na drodze. Jeśli uczestniczymy w przegląd rejestracyjny warszawa, powinniśmy być dobrej myśli, bo pracują tam najlepsi fachowcy, którzy z całą pewnością doskonale zbadają nasze auto i tym samym dadzą nam gwarancję bezpieczeństwa. 

http://www.optiflow.pl/homogenizatory-laboratoryjne